Tuesday, August 24, 2010

Cerita lumba 'internasional' Langkawi

Punyelah excited pasal event Langkawi International Mountain Bike Challenge.
Kononnye event terbesar di Asia.... mesti la nak join kan
tarikh event 6-8 August

Permulaan. 6 august
Saya menumpang kereta Azhar Black. Jadi tempat pertemuan pertama ialah Due Roda shah alam.
Disusuli gathering point iaitu R&R Rawang, dimana geng lain berkumpul untuk tujuan konvoi ke destinasi. Semasa perjalanan saya TIDO.
R&R pertama berhenti semasa perjalanan ialah Sg. Perak.
Kemudian perjalanan diteruskan ke JT kuala kedah. Tiba disana lingkungan jam 6 pagi.
Keadaan JT yang kelam kabut. Feri kami jam 9 pagi.
Tiba di langkawi 10 pagi. Perut berbunyi dan KFC memanggil manggil.
Selepas itu, kena kayuh 15km ke hotel candik kura... klaka gila namanye. Tempat saya menumpang untuk mlm pertama.
Petang itu menuju ke Tok Senik untuk registration. Semasa perjalanan Arwah Abg Aznul meninggal dunia akibat sakit jantung. Al-Fatihah
Tiba di Tok Senik, saya membuat pendaftaran, bertemu dgn teammercury yang gah-nye.
Kemudia test trail... mencabar.

7 August. Cross Country
Under Mens Elite. Kira-kira 300 rider.
Hanya kurang daripada 30 rider berjaya menamatkan perlumbaan termasuk saya.
Namun masalah timbul apabila komisar mengalami masalah tentang kedudukan pelumba.
Balik kayuh ke hotel dan saya mendapat sebuah bilik di resort 'twin peak'

8 August. Endurance
Memakai jc letua.... mendapat support dari mereka. Permulaan yang agak baik tetapi hanya dapat bertahan 4jam kemudian menghadapi 'masalah mental' untuk meneruskan perlumbaan.
Penat sangat rasanya tetapi tiada masalah pada basikal mahupun kram pada kaki. Pelbagai teguran diterima dan sokongan supaya saya meneruskan tetapi GAGAL :(
Hujan lebat, saya tidak dapat bertahan. Teksi tiba dan tido didalam van
Malam itu mengalami cirit-birit.... sehingga keesokan hari.
Mujur ada rakan yang membantu sehingga tiba di kl

Konklusinya...
The event organizer were totally suck. They used the so call corresponder however they find difficulties to determine the rider who complete the race. Well not only myself facing the problem, but most riders who complete the race. Its a waste since i target for myself top 30 which i managed however name was not listed. Sadly those who complete only 2 laps name listed.

1 comment:

Ivy Evelyn said...

At least u had fun right~